|Könyvellő Blog

A távkönyvelés és a kiszervezett bérszámfejtés előnyei

Önnek a vállalkozása irányításához, nem saját főkönyvelőre és/vagy bérszámfejtőre van szüksége, hanem folyamatos, naprakész, magas szakmai színvonalú, fixdíjas, szolgáltatásra, amit egy megfelelő pénzügyi garanciákkal rendelkező szolgáltató biztosít. Ön mint cégvezető nem engedheti  meg magának, hogy az alkalmazottai által kiszolgáltatott helyzetbe kerüljön a saját vállalkozásán belül. Ezért készítettük el önnek ezt az összefoglalót ami a távkönyvelés és a kiszervezett bérszámfejtés előnyeiről szól.

Ezek a kockázati tényezők ha saját főkönyvelőt és/vagy bérszámfejtőt alkalmaz:

  • Magas és/vagy folyamatosan emelkedő bérköltségek
    • Ha jó szakember, akkor azért kérhet többet
    • Ha kicsi a település és nincs választék szakemberből,akkor azért kérhet többet
    • Ha többet tud a cég működéséről mint a NAV, akkor azért kérhet többet (ez talán a legrosszabb)
  • Folyamatosan romló szakmai teljesítmény
    • Mert biztonságban érzi magát (a fent leírtak miatt)
    • Mert nélkülözhetetlennek gondolja magát
    • Mert úgy érzi a “nyolcórába” nem fér bele az önképzésre szánt idő
    • Mert a fizetését nem fogja képzésre költeni, a cég pénze fölött meg nem ö rendelkezik
    • Mert más az mikor a saját pénzéért ül a képzésen és más mikor a cég pénzén.
  • Nincs, vagy minimális az anyagi felelősség
    • Alkalmazottól átlagban egy havi bér vonható le az is csak részletekben
    • Amennyiben a munkaszerződésben kikötik akkor maximum 4 havi bér
    • Ezzel szemben a NAV vagy MH által kiszabott büntetések min. 50e Ft-tól indulnak
  • Vitás esetben a Munkaügyi Bíróság elött kell megvédenie a jogait
    • Mert nem volt részletes munkaköri leírása
    • Mert nem volt átgondolt, ügyvéddel elkészített munkaszerződése
    • Plussz költség
    • Plusz stressz
    • Alacsony nyerési esély
  • Nem vagy nehezen biztosított a folyamatos naprakész gazdasági információ, amiből Önnek döntéseket kell hoznia
    • Mivel a dolgozónak ki kell adni min. évi 20 munkanap szabadságot
    • A statisztikák szerint átlagban 15 munkanapot beteg
    • A statisztikák szerint min. 5 munkanapot a gyermeke beteg

Összefoglalva: Ön 12 havi bért és járulékot fizet ki, cserébe 10 havi munkavégzést kap! Tervezhetetlen időelosztásban.

Azért nem szeretnék elvakult módon részrehajló sem lenni. A saját alkalmazottnak is megvan a maga előnye, ezeket is felsorolom, hogy elősegítsem a döntést.

  • Ott ül a szomszéd szobában
    • Bármikor behívható
  • Más munkaköri feladatok is rá oszthatóak
    • Kávét főz
    • Hoz ásványvizet a közértből…stb.
    • Minnél többet osztunk rá, annál kevesebb ideje marad a főfeladatára!
  • Az sem kizárt, hogy esztétikai élményt nyújt ránézni :-)

Lehet, hogy Önnek eszébe jut még pár előny, de lássuk be az előny lista sokkal rövidebb mint a kockázati lista!

Az általam javasolt távkönyvelés és kiszervezett bérszámfejtés előnyei:

  • Naprakész adatszolgáltatás
    • A távkönyvelés és a bérszámfejtés az ön szoftverén vagy a vállaltirányítási rendszerében történik
    • Amennyiben nem rendelkezik saját ERP-vel szoftvert biztosítunk, illetve online adatlekérési felületet
  • Nincsenek földrajzi korlátok!
    • Bárhol az országban tudjuk biztosítani a szolgáltatást
    • A számlák önnél maradnak, elég nekünk beszkennelve elküldeni
    • Tudunk olyan ipari szkennert biztosítani, amivel napi 50 számla feldolgozása max 15 perc
  • Nem kell attól tartania, hogy üzleti információk szivárognak ki a vállalkozásáról
    • A kölcsönös bizalomra építünk
  • Az adatkezelés digitálisan történik, a kommunikáció írásban
    • Nincs elveszett számla
    • Elfelejtett információ, vagy feladat
    • Minden visszaellenőrizhető, részletesen leszabájtott folyamatok mentén zajlik
  • Folyamatosan magas szakmai színvonalú szolgáltatás
    • Nem egy ember, hanem egy szakember csapat dolgozik  Önnek
    • Mivel több vállalkozással dolgozunk, szélesebb a látókörünk és a szakmai tapasztalatunk
    • pl évi 10-15 sikeres NAV ellenőrzést bonyolítunk
  • Fix havi szolgáltatási díj, tervezhető költség
    • Tervezhető ÁFA költség
  • 12 hónapot fizet, 12 hónap szolgáltatást kap
    • Nem az Ön gondja a szabadság, a betegállomány
    • Ön folyamatos szolgáltatást kap
  • Pénzügyi garanciát kap az elvégzett munkára
    • Ha a mi hibánk, akkor mi álljuk a költségeket !

Mindezt mennyiért?

A tapasztalataink szerint min. 30-40%al olcsóbban, mintha saját alkalmazottai lennének!

 

Talán elég információt kapott ahhoz, hogy kialakítson magában egy képet arról miért jó a távkönyvelés és a kiszervezett bérszámfejtés. Ha érdeklik további technikai részletek, vagy esetleg szeretne árajánlatot kérni akkor keresen személyesen a 70 420 97 51-es számon.

Távkönyvelés                                                                Online könyvelés

 

 

 

Continue Reading

A könyvelő váltás során szükséges dokumentumok

Az év vége közelettével mind többen gondolják át a

könyvelő váltás

lehetőségét. Az előző blogbejegyzésben részletesen írtam arról milyen módon érdemes a döntést meghozni, illetve, hogy milyen irodát érdemes választani. Arról is írtam részletesen mit jelent valójában az online könyvelés, mert ezzel kapcsolatban is sok tévhit van, és nem csak az ügyfelek , hanem a könyvelő irodák részéről is.

Sokan gondolják, hogy a könyvelő váltás nagy macerával jár. Ez részben igaz, de nem annyira az ügyfélnek, mint inkább a könyvelőknek. Legalább is a mi irodánk esetében az ügyfélnek nincs más dolga, mint közölni a régi szolgáltatójávak, hogy váltani fog, és az átadással kapcsolatos teendőket az új könyvelője azaz mi intézzük. Szerintem ez így valóban nem sok, és nem túl bonyolult. A többit már mi intézzük.

Felvesszük a kapcsolat ot a régi könyvelővel, átküldünk neki egy listát a könyvelő váltás dokumentumairól.

A lista tartalmazza mindazokat a dokumentumokat melyekkel rendelkeznie kell egy cégnek. Amennyiben valami még is hiányozna(az esetek 85% hiányzik), akkor azokat pótoljuk. Jó példa erre a cégek számvitelpolitikájának dokumentációja, a hiánya 500e bírságot vonhat maga után, ennek ellenére a legritkább esetben rendelkeznek ilyennel a vállalkozások.

 

Alapdokumentumok:

– Társasági szerződések

– Alapító okiratok mellékletei

– Bejegyző bírósági végzések

– Aláírási címpéldány a képviselőtől

– Bankszámlaszerződések

– Hitelszerződések

– Szervezeti és működési szabályzatok

– Számviteli politika

– Számviteli szabályzatok

– Megbízási és bérleti szerződések

– NAV és helyi hatóság levelezés, bevallás, bejelentkezés, adatmódosítások

– KSH adatszolgáltatás, bejelentkezés

 

Tárgyévet megelőző évek lezárt dokumentumai (összes lezárt üzleti év)

– Eredmény kimutatás

– Mérleg

– Kiegészítő melléklet

– Társasági adó bevallás

– Iparűzési adó bevallás

 

Bérszámfejtés eredeti dokumentumok

  • Munkaszerződések, megbízási szerződések
  • Alkalmazottak alapadatai
  • OEP B/1 nyomtatvány
  • Belépett alkalmazottak dokumentumai/TB kiskönyvek
  • Kilépett alkalmazottak dokumentumai
  • Bérszámfejtés feladási analitika
  • Tárgyévi bérkartonok (bér- és kifizetési jegyzékek, nyilatkozatok adókedvezményről, pótszabadságokról, M30-as igazolások)
  • Munkaügyi ellenőrzések jegyzőkönyvei, határozatok

  

Utolsó lezárt üzleti év dokumentumai

  • Vevő analitika (teljes és nyitott)
  • Szállító analitika (teljes és nyitott)
  • Banknaplók (nem összesítve)
  • Pénztárnaplók (nem összesítve)
  • Tárgyi eszközök kartonjai
  • Bérfeladások kimutatásai
  • Főkönyvi kivonat
  • Főkönyvi kartonok
  • Egyéb bevételek és kiadások részletezése
  • Elhatárolások részletezése
  • Tartalékok részletezése
  • Eredmény levezetése évekre
  • Vegyes napló

 

Tárgyév (a hónap utolsó napjával lezárt)

  • Vevő és szállító analitika (teljes és nyitott)
  • Banknaplók
  • Pénztárnaplók
  • Tárgyi eszközök kartonjai (ha volt változás)
  • Bérfeladások
  • Főkönyvi kivonat
  • Főkönyvi kartonok
  • Vegyes napló
  • Áfa listák (attól függően, hogy éves, negyedéves vagy havi bevalló)
  • Bevallások (áfa, járulék stb)

 

Lássuk be ez nem egy rövid és egyszerű lista.

A legtöbb vállalkozónak fogalma sincs arról hogy ezekre a dokumentumokra van szükságe a könyvelő váltás során!

Ön most már tudja, ha nem akar a fenti lista átvételével illetve a hiánypótlásával foglalkozni, akkor bízza meg vele irodánkat!

Ha könyvelő váltás, akkor hívja a 70 420 9751 számot.

könyvelő váltás 02

Continue Reading

Könyvelő váltás

Itt az év vége, egyre több vállalkozóban felmerül a könyvelő váltás gondolata.
A legtöbb esetben ez már régóta indokolt lenne, de emócionális okokból húzzák-halasztják a cégvezetők.

Sokan rettegnek a könyvelő váltás okozta feladatoktól és az abban rejlő kockázatoktól,:

– Mi van, ha megsértődik a régi?
– Mikor érdemes váltani, év végén, negyedév végén?
– Mi alapján válasszak új könyvelőt?
– Mit kérjek el a régítől?
– stb.,

A döntés meghozatalához a klasszikus gumikötélmodellt érdemes használni.

Vegyünk elő egy lapot és a baloldalra felülre írjuk fel “Mi tart vissza?”
A lap tetejének közepére írjuk fel

könyvelő váltás

, a jobb felső részre pedig, hogy “Mi tűnik vonzónak?”

Valahogy így:

MI TART VISSZA?                          KÖNYVELŐ VÁLTÁS                              MI TŰNIK VONZÓNAK

Mit szól a régi?                                                            Naprakész lesz a könyvelésem

Hogyan tudom elkérni az eddigi anyagaimat                Online felületen fogom látni a pénzügyeim

Nem tudom mikor váltsak                                            Mindig elérhető lesz a könyvelőm

Nem tudom kit válasszak,                                             Ő fogja felvenni a telefont, nem a titkárnő

Találok-e a közelben jó könyvelőt                                Válaszolni fog a mailekre

                                                                                  Időben, részletesen tájékoztat a határidőktől

                                                                                  Elintézi a könyvelő váltás adminisztrációját

                                                                                  Bármikor le tudja bonyolítani a váltást

                                                                                  Mailben is átküldhetem a számlákat

                                                                                  Tanácsot ad, időt és pénzt takarít meg

 

Amennyiben hasonló eredményre jutott, akkor szerintem váltson!

Ha a baloldali oszlopa hasonló, de a jobb oldali nem annyira vonzó mint amennyire szeretné,               akkor bátran kérjen tőlem egy ingyenes konzultációs időpontot a 70 420 9751 számon.

 

Ha újabb adatok ismeretében meggondoljuk magunkat, az az erő, és nem a gyöngeség jele. (Stuart Sutherland)

 

könyvelő váltás

Könyvelő váltás

Continue Reading

Online könyvelés

Öntsünk végre tiszta vizet a pohárba! Sokszor és sok helyen lehet olvasni az online könyvelésről.
Úgy látszik még sem tiszta mindenki számára mi is ez valójában, és itt nem csak a vállalkozókra gondolok, hanem a szolgáltatókra is.Mit is jelent ez valójában, kinek és miért hasznos az online könyvelés?
Mit jelent valójában az online könyvelés?

A vállalkozó a számláit a lehető legegyszerűbb módon, digitalizált formában juttatja el a könyvelést végző személynek.

legegyszerűbb mód alatt azt kell érteni, hogy beteszi az irodájában található ipari teljesítményű nyomtató-fénymásoló-szkenner gépbe. (ilyen berendezést havi nettó 6900 forinttól tud nálunk bérelni) Beállítja az egyenkénti lap beolvasás funkciót illetve azt a mail címet ahova a számlákat el szeretné küldeni. Ez nagyjából egy perc alatt megoldható. A szkenner percenként 20 oldalt tud beolvasni, azaz egy átlagos napi 10-20 számla forgalmú cégnél ez a folyamat maximum 3 percet kell, hogy igénybe vegyen. Ha hetente küldik akkor heti max 15 percet. A folyamat végén a számlák már is a könyvelőnél vannak. Ha nincs ilyn nagy teljesítményű gépe, akkor a kisebb teljesítményű asztali szkenner is megfelel a célnak de lényegesen több időt fog igénybe venni, ezért javasoljuk egy ipari gép bérlését, ezzel a nyomtatási költsége is le tud csökkeni 2 Ft/lapra.
Az átküldött számla mennyiséget az online könyvelés technológiájával 24-48 órán belül felkönyvelik. Az ön cégének az így aktualizált adatait egy internetes felületen a saját jelszóval védett fiókjában tudja megtekinteni. Mivel a felület internetes így bárhonnan, bármikor elérhető okos telefonon, tableten, notbookon keresztül. A bankszámla kivonatát automatikusan le tudja kérni a könyvelő, amennyiben betekintési hozzáférést biztosít a számára.

A cégével kapcsolatos minden fontos információt naprakészen el tud érni.

De mik is ezek az információk?:

• a vevők listája

• a ki nem fizetett vevő számlák listája korosítva (lejárati dátum szerint kategorizálva)
• a szállítók listája
• a ki nem fizetett szállítók listája korosítva (lejárati dátum szerint kategorizálva)
• az aktuális cashflow kimutatás (a várható bevételek és kiadások időrendben, a mindenkor rendelkezésre álló pénzeszközök)
• az aktuális ÁFA és pénztár egyenleg
Miért jó ez Önnek?
Az online könyvelés segítségével:

  • átlátja a vállalkozása cégügyeit
  • naprakész információk alapján tud döntéseket hozni
  • nem lesz szüksége bonyolult excel táblázatokra
  • nem lesz szüksége + egy alkalmazottra, aki ezeket a táblázatokat frissíti, vagy nem ?
  • mivel csökken az adminisztráció, így csökken a bér és járulék költség ?
  • csökken az utazásra szánt idő, a parkolási vagy a postaköltség

 

Mennyivel kerül ez többe?

Semmivel, legalább is a mi irodánknál.

Az online könyvelés szükségtelenné teszi a személyes kapcsolattartást?

Természetesen nem, csak hatékonyabbá teszi. Nem azért kell a könyvelőjével találkoznia, hogy átadja a számla kupacot, hanem azért, hogy adótanácsokat, költségcsökkentő ötleteket, vállalkozásszervezési segítséget kapjon tőle!

Mi nem online könyvelés?

 

Amikor a könyvelő iroda megpróbálja rábeszélni önt arra, hogy egy internetes felületen saját maga rögzítse be a számlák összes adatát. Ők pedig a „megfelelő helyre bekönyvelik és elkészítik a bevallást”.

Ez szerintem átverés.

Önnek nem az a dolga hogy számlákat rögzítsen, és a könyvelő keze alá dolgozzon.
Önnek az a dolga, hogy vállalkozzon, céget építsen, profitot termeljen.
Az online könyvelés dolga az, hogy az Ön keze alá dolgozzon, ezzel is támogassa a vállalkozása irányítását.

online-onyveles-01

Continue Reading

Lakás bérbeadás NAV-szerűen?

Ilyen tájt indul be a lakáskiadási szezon, melynek szabályait kevesen ismerik. Ráadásul ez egy olyan, legális, csökkentett járulékfizetéssel járó „bevételi forrás” amit a legtöbb vállalkozó figyelmen kívül hagy. De haladjunk csak szépen sorban.

Minden gazdasági eseményt pontosan le kell adminisztrálni, ahhoz, hogy ne a NAV, hanem a saját bevételeinket gyarapítsuk.
• Fontos, hogy a bérlőnek és a bérbeadónak a bérelt lakásról mindig legyen érvényes lakásbérleti szerződése.
• A havi lakbér kifizetéséről kapjanak átvételi elismervényt. Az egyik megoldás, ha minden hónapban átutalják a bérleti díjat és a közlemény rovatban feltüntetik a dátumot és a “bérleti díj” megnevezést. A másik, ha pénztár bevételi ill. pénztárkiadási bizonylattal igazolják a készpénz mozgását.
• A bérbeadásáról nyilvántartást kell vezetnie: bevételi nyilvántartást, vagy bevételi- és költség-nyilvántartást.
• A nem turisztikai céllal kiadott ház vagy a lakás kiadásához nem szükséges adószámot kiváltani. Az ilyen jellegű bérbeadás – ha csak a bérbeadó nem választ más formát – mentes az áfa alól, így arról nem kell számlát kibocsátani, azonban a nyugta ilyen esetekben is kötelező.
A bérbeadásából származó jövedelmet a bevételből két módon lehet kiszámolni:
1. Tételes költségelszámolás: amikor a bevételt, a jövedelem kiszámításánál csökkentik az igazolt költségek – közüzemi számlák, felújítási költségek – és az értékcsökkenés.
2. Fix költséghányad: a bevétel csökkentése a 10 százalékos fix költséghányaddal.( ezt javasoljuk).

A jövedelem után negyedévenként adóelőleget kell fizetni, majd az adóbevallásban önálló tevékenységből származó jövedelemként kell feltüntetni.
Az adó mértéke a jövedelem 16 százaléka.
Amennyiben a bérlő „kifizetőhelynek számító gazdálkodó” ? egyszerübben vállalkozás, akkor a bérbeadó jövedelmét és az adóelőleget ő állapítja meg és vonja le a bérleti díjból. A számlára illetve a pénztár kiadási bizonylatra a teljes bérleti díjat kell ráírni azzal a megjegyzéssel: „mínusz bérleti díj szja” és ki kell írni a levonandó összeget.
Amennyiben a bérbeadásból származó jövedelem meghaladja az évi 1 millió forintot, akkor a jövedelem egészére a 16 százalékos adón felül, további 14 százalék egészségügyi hozzájárulást is kell fizetni mindaddig, amíg a magánszemély el nem éri a 450 ezer forintos hozzájárulás-fizetési felső határt.
Végül miért érdekes ez a vállalkozások számára?

A vállalkozás tulajdonosa is, magánszemélyként bérbe adhatja a saját ingatlanát, a vállalkozásának. A vállalkozás számára ez elszámolható költség, a tulajdonosnak viszont legális bevétel, melyet évi egy millió forintig csak 16% költség terhel.

Continue Reading

Kötelező Törzstőke emelés! Csináljuk meg idén „okosba”, vagy válasszuk a bizonytalant?

2016. március 15. napjáig, minden 500.000-Ft törzstőkével alakult cég köteles minimum 3.000.000-Ft összegre felemelni a törzstőkéjét! De ez még nem biztos, csak elhangzott egy tájékoztatón, amit a hosszú nevű, de minden vállalkozó számára könnyen megjegyezhető:
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Gazdasági Kodifikációs Főosztálya tartott. Gondolom nem gond ha a továbbiakban csak Hivatalnak fogom nevezni.
Már csak azért sem mert a jövő évig, nem csak a vezetője, de még a neve is változhat.

Continue Reading

Hogyan hajtsuk be az alkalmazottakkal szembeni jogos követelésünket?

Ennek a legegyszerűbb és legköltséghatékonyabb módja a fizetési felszólítás. Egyszerű módszer, de bizonyos követelményekre azért oda kell figyelni.
A munkáltató munkavállalóval szembeni igényét a legtöbb esetben munkaügyi bíróság előtt érvényesítheti. Ez hosszadalmas és költséges megoldás. A fizetési felszólítás esetében a pert el lehet kerülni, tehát gyorsabban és költséghatékonyabban juthatunk a pénzünkhöz, amennyiben a felszólítást a munkavállaló 30 napon belül nem támadja meg.

Milyen esetekben lehet ezt a megoldást használni?

· tanulmányi szerződés megszegéséből eredő visszafizetési igény

· vagy jogalap nélkül felvett munkabér esetén

Jó tudni, hogy fizetési felszólítással csak a kötelező minimálbér háromszorosát meg nem haladó követelés érvényesíthető. Tehát az idei évben a 304.500 Ft.-t meg nem haladó követeléseket. Az ennél nagyobb összeg esetén minden esetben a bírósághoz kell fordulni.

Hogyan kell megtenni a felszólítást?

Minden esetben írásban kell megtenni, és bizonyítható módon kell átadni a dolgozónak.

Mit kell tartalmaznia a felszólításnak?

Ezt a törvény nem szabályozza, de értelemszerűen:

· meg kell határozni a követelés összegét

· a jogcímét

· annak indoklását

· a teljesítés határidejét

Mivel a munkavállalónak 30 napja van a kereset bíróság előtti megtámadására, ezért célszerű ezt megadni határidőként. A határidő a felszólítás közlését követő napon kezdődik.

A fizetési felszólításnak tartalmaznia kell a jogorvoslati kioktatást is. Azaz a nyilatkozatban tájékoztatni kell a dolgozót a megtámadhatóság lehetőségéről és határidejéről. Amennyiben ez nincs benne a dokumentumban, úgy a határidő automatikusan kitolódik hat hónapra. Továbbá érdemes a dokumentumban felhívni a munkavállaló figyelmét, az együttműködési kötelezettségre. Ha nem ért egyet a fizetési felszólításban foglaltakkal, akkor azt haladéktalanul jelentse be a munkáltatónak.

Milyen problémák adódhatnak?

A dolgozó általi bírósági kereset benyújtásának a fizetési felszólítás végrehajtására vonatkozóan halasztó hatálya van. Ha bírósághoz fordul a munkavállaló, akkor az eljárás jogerős befejezéséig nem végrehajtható a levonás. Ha azonban a munkavállaló nem vitatja a fizetési felszólítást, azt a munkáltató kérésére a bíróság végrehajtási záradékkal látja el.

A bírósági végrehajtásról szóló törvény szerint a bíróság végrehajtási záradékkal látja el a munkáltatónak a munkavállalóval közölt és keresettel nem támadott fizetési felszólítását, ha a tartozásnak a munkabérből való közvetlen levonására nincs lehetőség (pl. ahhoz a munkavállaló nem járult hozzá), vagy ez nem vezetett vagy aránytalanul hosszú idő múlva vezetne eredményre. A bíróság akkor látja el végrehajtási záradékkal a fizetési felszólítást, ha e feltételeket a munkáltató igazolta.

Azt azonban nem vizsgálja a bíróság, hogy maga a követelés egyébként jogos-e. A végrehajtási záradék alapján a munkáltató követelését a munkabérből való levonás útján – a munkavállaló hozzájárulása nélkül – érvényesítheti.

Tekintettel kell azonban lenni arra, hogy a levonás nem érintheti a bírósági végrehajtásról szóló törvény alapján teljesíthető levonások után fennmaradó munkabérrészt. Például, ha az adott követelés a munkabér 33%-a erejéig vonható le, ezt a korlátot a fizetési felszólítás végrehajtása esetén is tiszteletben kell tartani.

A bogbejegyzéshez felhasználtuk Dr. Kártyás Gábor szakmai cikkét.

Continue Reading

VAKÁCIÓ

Diákmunka a nyári szünetben: így lehet diákokat dolgoztatni

A héten elkezdődött a vakáció a nyaralás és a diákmunka szezonja. Mindenkinek az, az érdeke, hogy a törvények betartásával alkalmazza a diákokat. A NAV kiemelten odafigyel erre a szezonális tevékenységre és szabálytalanság esetén röpködhetnek a százezres büntetések.

Continue Reading

A mérleg sok nyelve

Mi az, az éves beszámoló ? Hogyan kell értelmezni?

A legtöbb vállalkozó a napokban kapja meg könyvelőjétől a vállalkozására vonatkozó éves beszámolót. Sokan tudják azt értelmezni, még többen nem.

Nem is könnyű feladat ez, hiszen a legtöbb vállalkozó, bár rendkívül jó szakember a maga szakterületén, de szinte semmilyen számviteli ismerettel nem rendelkezik.
Nem is rendelkezhet, hiszen, hacsak nem tanult közgazdásági területen akkor az iskola nem készítette fel ilyen jellegű tudással. Otthon meg, – hát valljuk meg őszintén napi szinten mi sem erről beszélünk a gyerekeinknek- kevesen kapták meg ezt a tudást.

Segítségképpen, – a wikipédia felhasználásával – összeállítottam egy rövid ismeretterjesztő anyagot. Ez az a minimum amit minden vállalkozónak érdemes tudnia ebben a kérdéskörben.

Continue Reading

Adózás és dóbermann

Adózás és dobermann?  Hogy jöhet ez össze? 
Az adózás történelmének egyik legérdekesebb titkát fedem fel Nektek.

Gondolta volna, hogy az adózás története bővelkedik az érdekességekben és nem csak pénzügy vagy a számvitel területén? Ilyen érdekesség az, hogy a dobermann kutyafajta kitenyésztése egy adószedőnek és az ő hivatali munkájának köszönheti létrejöttét.

Continue Reading