Hogyan találd meg a megfelelő könyvelőirodát?

Knirsch Olivér

Knirsch Olivér

Saját vállalkozásod van? Akkor már a kezdetektől szükséged van egy olyan könyvelőre, akire tényleg MINDENBEN számíthatsz.

Útmutatónkban az alábbi kérdésekre kaphatsz érthető választ:

  • Milyen a jó könyvelőiroda?
  • Milyen a jó könyvelő?
  • Kiben lehet megbízni?
  • Honnan fogom tudni, hogy jól választottam?
 

A könyvelés önálló vezetése nem mindig és nem feltétlenül a legjobb megoldás… Még abban az esetben sem, ha netán értesz hozzá, vagy több blogbejegyzésben azt olvastad, hogy egyes vállalkozási formák nem igényelnek könyvelőt!

Főként a számviteli és adózási előírások összetettsége, valamint az értelmezési eltérések azok a dolgok, melyek miatt Neked is szükséged van könyvelőre. A “süllyedő hajók” megmentésében szerzett sokéves tapasztalatunk azt mutatja, hogy bizonyos ügyeket egyszerűen jobb szakemberekre bízni.

Tehát mire kell összpontosítanod, amikor a számodra legmegfelelőbb könyvelőirodát keresed? Íme, néhány hasznos tipp!

Szakmaiság, a hatályos jogszabályok széles körű ismerete

Ha olyan könyvelővel beszélgetünk, akivel hosszú távú együttműködést szeretnénk kialakítani, érdemes egy-két kérdést feltenni cégünk könyvelésével, adózásával kapcsolatban.

Az első konzultáció során egy korrekt szakember ezt nem úgy fogja értelmezni, hogy ingyen kívánunk értékes információkhoz jutni. Ha rendelkezel egy kis emberismerettel, egyből tudod majd, hogy akivel tárgyalsz, az lelkesedéssel végzi-e a munkáját, vagy csak az árbevétel és a könnyű pénz érdekli.  Ha nem érzed rögtön, hogy megvan köztetek a „kémia”, hogy neki legalább fele annyira fontos a vállalkozásod sikere, mint Neked, akkor inkább keresgélj tovább!

 

A jó szakember tudja, hogy az ő könyvelőirodájának a jövője elsősorban a Te üzleti sikereiden múlik. Ezért mindent megtesz, hogy naprakész szakmai tudásával és piaci ismereteiből adódó információival segítse céged fejlődését. Széles és változatos iparági tapasztalatokkal rendelkezik, akár vállalkozás-mentori feladatokat is el tud látni, nem csak a számvitel, vagy az adójog területén nyújt számodra támogatást.

Ár = Minőség

A jó könyvelőn nem érdemes spórolni! A nem jót meg minek fizetni? 🙂

Ezt lehet, hogy már te is megtapasztaltad:

Egy rossz könyvelő mindig többe kerül… Hogy miért?

Mert:

  • elérhetetlen és nem vállalja a felelősséget a munkájáért.
  • ebből adódóan pontatlan információkat fogsz tőle kapni, azokat is sokszor megkésve.
  • jobb esetben „csupán” annyi károd származik a dologból, hogy lecsúszol egy pályázatról, vagy nem kapod meg egyből a fejlődéshez szükséges hitelt.
  • rosszabb esetben még meg is büntetnek, felfüggesztik az adószámod …stb.

Minden egyes perc, amit nem a vállalkozásod építésére, fejlesztésére fordítasz, hanem a mások által generált nehézségek leküzdésére, kijavítására, iszonyatos mennyiségű pénzt és energiát emészt fel. Nem kérdés, ezért van szükséged egy mindig elérhető, szakmailag és emberileg korrekt könyvelő csapatra.

Kevesen tudják, hogy már évi 10 M Ft-ot meghaladó árbevételtől csak regisztrált mérlegképes könyvelők végezhetik az adott vállalkozás könyvelését…

A regisztráció megszerzése 3-4 év, megtartása pedig folyamatos továbbképzések teljesítéséhez kötött. Az sem mindegy, hogy valaki vállalkozási vagy államháztartási szakon szerezte-e meg képesítését. Jelenleg Magyarországon kb. 2 500-3 000 vállalkozási szakon végzett regisztrált mérlegképes könyvelő van. Ehhez képest nagyjából 50 000 szolgáltató próbál halászni a zavarosban…

Ne habozz, a kiszemelt könyvelőnél kérdezz rá a regisztrációra, kérd el nyugodtan a nyilvántartásban szereplő számát és az évenkénti továbbképzéseket igazoló dokumentációt.

 

Csapat vagy egyéni könyvelő?

Egy több főt foglalkoztató iroda lehet, hogy drágább, viszont mindig szolgáltatni fog. Gondolj csak bele: egy szabadság, betegség vagy nem várt családi tragédia biztosan nem okoz majd gondot. A másik ok, amiért érdemes egy csapatot megbíznod: egy több alkalmazottat foglalkoztató könyvelő vállalkozó, aki szereti azt, amit csinál, valószínűleg nem zárja be az irodáját egyik napról a másikra, mert kapott egy jobban fizető állásajánlatot.

Jó tanács: Mindenképpen kerüld el az egyszemélyes irodákat, a főállás mellett, esténként „fusizó” könyvelőket.

Ők megtehetik, hogy olcsóbban dolgozzanak, hiszen minimális a költségük, de a szolgáltatásuk folytonosságával és minőségével kapcsolatban soha nem lehetsz teljesen nyugodt.

Egy másik alternatíva, hogy a vállalkozásodban saját főállású könyvelőt alkalmazol. A döntés mérlegelésénél ne csak a munkatárs havi bruttó bérét és az erre rakódó járulékokat vedd figyelembe. A teljes éves költségekkel is számolnod kell:

  • szabadság, betegállomány, továbbképzések
  • a technikai feltételek megteremtéséhez kapcsolódó költségek
  • a toborzást és a kiválasztást végző külső szakértő költsége

 (ugye nem Te akarod eldönteni, hogy a jelentkező milyen szakember, amikor Neked teljesen más a szakmád?)

És akkor ott van még a felelősségvállalás mértékének a kérdése. A dolgozód maximum 1- 4 havi béréig felelős az okozott károkért, míg egy külső szolgáltató megállapodás szerint több tízmilliós felelősségbiztosítással is rendelkezhet.

A fenti költségeket és körülményeket mindenképpen mérlegelned kell, amikor a belső könyvelő vs. külső szolgáltató kérdés felmerül benned!

Egy szakértővel való gyors és közvetlen személyes kapcsolat

Hála a digitalizációnak, ma már lehetőséged van arra, hogy ne a földrajzi közelség legyen az elsődleges szempont. A könyveléshez nélkülözhetetlen anyagok, információk akár 100%-ban digitalizálva is átadhatók. A számlákból kinyert gazdasági adatok, amik a vállalkozásod irányításához szükségesek, szintén megjeleníthetők digitális formában. Egy megosztott mapparendszerrel, a Messenger vagy a Zoom segítségével és a Business Intelligenciának köszönhetően egy csapásra megszűnik a távolság problémája. Ha egy kistelepülésen élsz, nem kell a helyi szolgáltatókból választanod, tőled több száz kilométerre lévő irodát is megbízhatsz. A megfelelő technológia alkalmazásával olyan ez, mintha a szomszéd szobában ülne a könyvelőd! Érdemes rákérdezned, hogy az adott könyvelőiroda milyen digitális fejlettségi szinten van, megfelel-e a Te elvárásaidnak. Az is fontos, hogy mennyire tudják kezelni a jelenlegi pandémiás helyzetet.

Proaktivitás, átfogó gazdasági szemléletű szolgáltatás

Az a hozzáállás, mely szerint a könyvelő csak a vállalkozásban zajló gazdasági eseményeket rögzíti és azokat a hivatalok felé bevallásokon elküldi, mindig is tévedés és idejétmúlt szemlélet volt.

A jó könyvelő egyben üzleti partner, ismeri ügyfele vállalkozását, annak üzleti modelljét és terveit. Pontos adatokkal, konkrét gazdasági és adózási forgatókönyvekkel segíti a vállalkozót a döntések meghozatalában.

A gondos elemzés és az adatokon alapuló jövőbe tekintés biztosítja a vállalkozó számára, hogy előre azonosítsa és értékelje a lehetséges kockázatokat.

Egy jó könyvelő, hallva a tervezett jogszabályi változásokról, azonnal elkezd gondolkodni, hogy az milyen kihatással lehet ügyfeleire, akik nagy valószínűséggel teljesen nem ismerik még a közelgő változásokat. Folyamatosan azon töri a fejét, hogyan tudná megelőzni a negatív következményeket, vagy hogyan lehetne gazdasági előnyt kovácsolni belőlük. A jogszabály módosulások akár drasztikusan is érinthetik vállalkozásod, ezért általában gyors cselekvésre van szükség!

A nyújtott szolgáltatások köre

„…Ebben is tudnál nekem segíteni?”

 – gyakran hallom ezt a kérdést olyan kliensektől, akik új vállalkozásuk indításakor a könyvelésen túl egyéb szakmai támogatást is keresnek. Azzal, hogy a könyvelést egy professzionális irodára bízod, jó eséllyel annak számos, különféle szakterületen dolgozó ügyfélköréhez szintén hozzáférést kapsz.

Amikor a gyorsaság és a megbízhatóság számít, akkor nem érdemes vakon próbálkoznod…

Ezek a könyvelőd által ajánlott és hitelesített vállalkozások remek beszállítóid lehetnek!  Tehát mielőtt megkezded az együttműködést egy könyvelőirodával, kérdezz rá, hogy milyen kapcsolati tőkével, ügyfél és beszállítói körrel rendelkeznek.

A modern irodák átfogóan támogatják ügyfeleiket – a könyvelésen, bérszámfejtésen, adótanácsadáson túl egyéb kiegészítő szolgáltatásokban is tudnak segíteni, mint például:

  • banki kapcsolat keresése
  • pályázatfigyelés- és írás
  • szervezetfejlesztés
  • értékesítési stratégiák és azok megvalósítása

Ez olyan értéket képvisel, amelyet nem lehet beárazni!

Összegzés

Szakszerű és bevált könyvelőirodát találni egyáltalán nem könnyű feladat. Az erre fordított időt azonban befektetésnek kell tekintened! Ha könyvelésedet a megfelelő tudással, lelkesedéssel és szakmai regisztrációval rendelkező szakemberekre bízod, képes leszel arra összpontosítani, ami a legfontosabb: vállalkozásod hatékony vezetésére.

Engedd meg, hogy segítsek, időt és pénzt takarítsak meg a számodra!

Hívj bátran, beszéljük meg a részleteket!

+36 70 420 9751

Knirsch Olivér

Opticont okos könyvelőiroda (ügyvezető igazgató)

 

Megosztom

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: email

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük